Vaka Diyaloglar
Soğukkanlılıkla
Resim yükle
Vaka Ayrıntıları
Sezon 5
Şehir Grimsborough
Bölge Puslu Koru
Vaka 35
Çıkış tarihi 13 Eylül 2018
Partner Gloria Hayes
Önceki Vaka Ölüm Elden Su Gölden
Sonraki Vaka Marconi'ye Bir Kokteyl

Soğukkanlılıkla, Puslu Koru'nun beşinci, Komplo'nun otuz beşinci, Criminal Case'nin ise iki yüz altmış altıncı vakasıdır.

Konu

Gloria ve oyuncu, DreamLife'ın insan deneyleriyle ilgili Zoe Kusama'nın ipucunu Lab 88-B'ye kadar takip etti ve burada kubbe botanikçisi Wendy Stokes'u donarak ölmüş olarak buldu.

Daha sonra Amir, katilin tırmanan tebeşirini kubbenin açık hava spor salonundaki tırmanma duvarına kadar takip etti. Soruşturmanın sonunda ekip, Jones'u gizlice kubbeye girerken yakaladı ve ona gitmesini söyledi. Soruşturmanın sonunda katilin, kurbanın stajyeri Rosie Summers olduğu ortaya çıkmıştır.

Suçunu itiraf eden Rosie, DreamLife'ın sunduğu yeni iş açılışı için başvurduğu ekibe Wendy'nin ayrılması nedeniyle DreamLife'taki işini kaybetmesinden korktuğunu söyledi. Daha sonra görüşme için Lab 88-B'ye gitmesi söylendi ve burada bazı maskeli bilim adamları ona buzlu çay ikram etti. Çayı içtikten hemen sonra bayıldı ancak elinde bir nitrojen tabancası buldu ve bilim adamları tarafından Wendy'yi öldürmesini söyledi. Rosie daha sonra herhangi bir direniş göstermeden itaat etti ve "birini vurmanın dünyadaki en normal şey gibi geldiğini" hissettiğini ancak sonrasında davranışlarından hemen pişman olduğunu iddia etti. Hakime Powell daha sonra ekipten Rosie'nin yargılanmadan önce cezai sorumluluğunun kapsamı hakkında daha fazla kanıt bulmasını istedi.

Duruşma sonrası Amir, Gloria ve oyuncuya Rosie'nin buzlu çayında sakinleştirici madde bulunduğunu ve içeceğin içindeki varlığını doğrulamak için bir Protozan örneğine ihtiyacı olduğunu söyledi. Daha sonra deney odasında bir örnek buldular ve Amir, Rosie'nin ilacı cinayetten önce uyguladığı sonucuna vardı. Daha sonra hemşire Herman Jeffries ile konuştular. Herman, test deneklerine Protozan uygulamak ve hayati değerlerinin düşmemesini sağlamakla görevlendirildiğini kabul etti. Daha sonra odada kalmasına asla izin verilmediğinden ilacın nasıl davrandığını bilmediğini söyledi. Ayrıca ekibe bilim insanlarının test deneklerinin beyin taramalarını tutuklamadan kısa bir süre önce bir SD kartta tuttuklarını söyledi.

Ekip SD kartını deney odasında buldu. Uyuşturucu denemelerinin Zoe'nin hafıza kaybı ile nasıl bağlantılı olduğunu, Zoe'nin diğer deneklerin denemelerden nasıl öldüğünü, Rosie'nin beyninin nasıl herhangi bir hasar göstermediğini, uyuşturucunun Rosie'nin duygularını geçici olarak nasıl bastırdığını ve onu nasıl uysal hale getirdiğini cinayet sırasında hissettiği sakinliği açıkladı. SD karttan Dr. Shweta Noorani'nin Protozan davalarının başı olduğunu öğrendikten sonra onu tutuklamaya gittiler. Tutuklama sırasında Shweta, DreamLife'ın kubbeyi terk etme planlarını keşfettikten sonra Wendy'nin ölmesini istediğini itiraf etti. Ayrıca ilaçların sevkiyatının beklendiğini ve ilacın panzehiri olmadığını söyledi.

Diğer yandan ekip, deney odasında meteorit ile ilgili belgeler buldu ve bu belgeler DreamLife'ın güvenlik protokollerine uymamasının onları felaketli şehir depremine nasıl yol açtığını ayrıntılı olarak açıkladı. Daha sonra -ekibe belediye başkanı seçildiğini bildiren- Joe Warren'a DreamLife'ın depremle bağlantısını anlattılar ve ardından ekibe DreamLife'ın kapatılmasıyla ilgili bir acil durum toplantısı yapacağına dair güvence verdi.

Tüm olaylardan sonra Amir ekibe ilacın etkilerinin doza bağlı olduğunu, yani DreamLife'ın herhangi bir uyuşturucunun eylemlerini herhangi bir süre boyunca kontrol etme yeteneğine sahip olduğunu söyledi. Daha sonra Hakime Powell'a koştular. Powell ekibe Rosie'nin hapis cezası yerine psikiyatrik rehabilitasyon programına gireceğini söyledi. Ayrıca ekibe kubbeyi arama, uyuşturucuyu ele geçirme ve Rozetta Pierre'i tutuklama yetkisi verdi. Polisler daha sonra Tony Marconi ve Şahin Gözü Güvenlik çalışanlarını kubbeyi çevrelemeleri ve emniyete almaları için uyardı. Gloria ve oyuncu daha sonra Rozetta'yı tutuklamak için kubbeye gitmeye hazırlandı.

İstatistikler

Kurban

  • Wendy Stokes (Sıvı azotla donarak öldürüldü)

Cinayet Silahı

  • Azot Tabancası

Katil

  • Rosie Summers

Şüpheliler

Katil Profili

  • Katil kepek sorunu yaşıyor.
  • Katil tırmanışçı.
  • Katil buzlu çay içiyor.
  • Katil ruj sürüyor.
  • Katil yeşil gözlü.

Suç Mahalleri

Bölümler

Ek Bilgi

Navigasyon