FANDOM

Promethianlar
PromethianlarLogo
Türü Gizli Terör Örgütü
Bilinen Adı Promethian Tarikatı
Kısaltması Yok
Merkezi Belli değil
Kuruluş Tarihi Bilinmiyor
Kurucusu SOMBRA
Lideri Archibald Gilchrist
Faal olduğu yıllar ???-2015
Renkleri Kahverengi-Kırmızı
Vaka(lar) Avrupa'nın tüm vakaları

Promethian Tarikatı ya da bilinen adıyla Promethianlar, Avrupa'nın bir çok yerinde faaliyet gösteren gizli bir terör örgütüdür ve Büro'nun Avrupa bölgesindeki baş düşmanlarıdır.

Promethianlar hakkındaki ilk bilgi, Avrupanın ilk vakasında ortaya çıkmış ve bölgenin ilerleyen vakalarında Avrupa'daki bir çok terör olayının arkasında Promethianlar'ın olduğu ortaya çıkmıştır. Bölgenin sonlarına doğru ise Promethianlar, Avrupa'nın ünlü anıtlarını patlatma girişiminde bulunmuş fakat bu girişimleri Büro tarafından engellenmiştir.

Vakalardaki Rolleri

Tanrı Prens'i Korusun

Bu vakada henüz örgüt hakkında bilinen bir şey yoktu. Örgüt, Prens Albert'ı öldürmesi için Enid Grimshaw'a şantaj yapmış ve dediklerini yapmaz ise ikisini de öldüreceği yönünde tehdit etmişti.

Enid'in mahkemesinin ardından Westminster Lane'de malum şantaj hakkında ipucu arayan oyuncu ve Jack Archer, orada üzerinde Enid'e yazılmış bir tehdit notu bulmuştu. Notu Dupont'a gösteren oyuncu, notun yazıldığı sayfanın oldukça eski bir el yazması kitaba ait olduğunu öğrenmiştir.

Dupont daha sonra el yazması kitabın Paris'de açık artırmaya çıkarıldığını öğrenmiş ve oyuncu bu bilgi üzerine Fransa'nın yolunu tutmuştur.

Kelleleri Vurula

Paris'te Carmen Martinez ile buluşan oyuncu, el yazması kitabı açık artırma ile satın alan kişinin Annette Sommeur olduğunu öğrenmiş fakat Annette'i sorgulayamadan cesedi ile karşılaşmıştır. Uzun süren soruşturmanın ardından katilin Constantin Perrier olduğunu anlaşılmıştır. Perrier, örgütün kendisine Annette'i ortadan kaldırıp el yazması kitabı kendilerine getirmesi için kendisine yüklü miktarda para teklif ettiğini söylemiş, yani cinayeti örgütün talimatıyla işlediğini itiraf etmiştir.

Constantin'in mahkemesinin ardından oyuncu, kendisini hücresinde ziyaret ederek el yazması kitabı nereye sakladığını öğrenmek istemiştir. Constantin tam olarak nereye koyduğunu hatırlamasa da çiçeklerin olduğu bir yere sakladığı aklına gelmişti, bu da Louvre Bahçesini işaret etmekteydi. Oyuncu sonunda el yazması kitabı bir el arabasının içinde bulmuş ve incelemesi için Dupont'a yollamıştır.

Tarikat'ın asırlar önce ortadan kaybolduğuna inanan Dupont, kitabın içinde yeni semboller görünce şaşkınlığını gizleyememişti. Fakat Dupont'un elinde kitabın şifrelerini çözebilmesi için gerek araç gereç olmadığı için oyuncu, onun yerine Jacqueline Proust'tan yardım istemeye karar vermiş ve Promethianlar'ın bir sonraki hedeflerinin Almanya olduğunu öğrenmiştir.

Şef Ripley'in dediğine göre Almanya'da Oktoberfest kutlanmaktaydı ve Promethianlar'ın en muhtemel hedefi Bierburg kasabasıydı. Bunun üzerine oyuncu ve Martinez derhal oraya intikal etmiştir.

Auf Wiedersehen

Oyuncu Bierburg'a varmış fakat köy meydanında Hans Vogel adlı dünyaca ünlü film yıldızının cesedi ile karşılaşmıştır. Oyuncu tarikatla ilgili görünür bir bağlantı bulamasa da cinayetten ötürü Johan Schnee'yi tutuklamıştır. Johan mahkemede Hans'ı öldürmesini kendisine Promethianlar'ın söylediğini çünkü Hans'ın, 15 yıl önce ölen kardeşi Christophe ile ilgili bir sırrı açıklayacak olduğunu söylemiştir.

Oyuncu daha sonra Hans'ın açıklayacağı sırrın aslında Christophe'un ölümü hakkında olmadığını öğrenmiştir. Bira salonunda bir akıllı ayna bulan oyuncu, ayna da Hans'ın Belediye Başkanı Nagel ile yapacağı konuşma için hazırlanırken çekilmiş görüntüsüne rastlamıştı. Hans, konuşmasında uzun yıllardır Promethian Tarikatı'nın bir mensubu olduğunu itiraf etmiş ve Promethianlar'ın kısa bir süre içinde Avrupa'ya topyekün saldırı düzenleyeceklerini öğrendiğini, bu yüzden de tarikattan ayrılacağını söylemişti. Oyuncu bunun üzerine örgütün habecisi olduğunu iddia eden Klaus Weissmann'ın sorgusuna Marina Romanova ile girmiş fakat Klaus, fazla bir şey söylemeden gaz bombası kullanarak sorgu odasından kaçmayı başarmıştı.

Yaşanan olaylardan sonra Şef Ripley, oyuncuyu bu kez mali krizin eşiğine gelen Yunanistan'a gönderecekti çünkü batmakta olan bir ülke Promethianlar'ın en muhtemel hedefiydi. Klaus'un sorgusu sırasında "paranın öneminin olmadığı bir yer"den bahsetmesi de oyuncunun aklına Klaus'un Yunanistan'a kaçmış olabileceği düşüncesini getirmişti.

Ucuz Cinayet

Her ne kadar Demetrios Metaxas cinayetinde örgütün parmağı bulunmamış gibi gözükse de Promethianlar'ın Yunanistan'da bulunma sebebi anlaşılmıştı. Penelope Metaxas'ın anlattığına göre örgüt, Birleşik Avrupa referandumunda "Evet" oyunun çıkmasını sağlamak için Yunan halkını örgütlendirmek için oraya gelmişti. Penelope ayrıca Klaus Weissmann'ın Yunanistan'da bulunduğunu ve Archibald Gilchrist'ten çaldığı sahte parayı almak istediğini belirtmiştir.

Diğer taraftan Dupont ile birlikte Akropolis'i arayan oyuncu, üzerinde Promethian sembolleri bulunan bir harita bulmuştu. Haritadaki parmak izlerinin Jacqueline Proust'a ait olduğunu fark eden oyuncu, bunun üzerine Martinez ile birlikte Jacqueline'e haritayı sormak istemiştir. Jacqueline'in dediğine göre Promethianlar'ın bir sonraki hedefi İtalya'ydı. Merkezde Şef Ripley, mevcut Papa'nın ölüm döşeğinde olduğunu, bu yüzden Promethianlar'ın İtalya'yı kendilerine hedef seçmiş olabileceğini belirtmiştir.

Karanlık Bastığında

Şef Ripley, Carmen'e ve oyuncuya Peder Pietro Agnelli'nin şu anki papayı değiştirmenin en sevilen şansı olarak kabul edildiğini ve zaman zaman evsizlerin ayaklarını yıkadığını gördüğü için Piazza di Spagna'ya gitmelerini söyledi. Ekip buraya göğsünde bir Promethian işareti bırakarak ölümüne markalı bu rahibi bularak geldi.

Saatler süren soruşturmanın sonunda Klaus Weissmann'ın Peder Agnelli'nin katili olduğu ortaya çıkmıştır. Klaus, Büro'dan şüphelenmesini önlemek için Promethian kolyesinden kurtulmaya çalışmıştı, ancak Carmen tutuklanmasına yol açan kanıtları ortaya çıkardığı için hile işe yaramadı. Rahibi öldürdüğünü itiraf ettikten sonra Klaus, Promethianlar'ın Kardinal Salieri'nin papanın çok daha iyi bir halefi olduğunu hissettiğini açıkladı. Promethianlar'ın planını mahkemeye açıklama şansı sunulduğunda, Klaus reddetti ve kendisine 25 yıl hapis cezası verildi.

Carmen ve oyuncu tekrar Klaus'tan aradıkları bilgileri almaya çalıştılar, ama Klaus bir kez daha planı açıklamayı reddetti ve kendini ölümüne yaktı. Carmen bunun bir çıkmaz yol olduğunu düşündü; Marina, Klaus'un düşündüğünden çok daha fazlasını açığa çıkardı ve daha fazlasını öğrenmek için oyuncu ile Vatikan'a gitmeyi seçtiğini açıkladı. Marina Vatikan'a giderken Carmen Piazza di Spagna ve sonunda Venedik'e gitti.

Marina, Klaus'un not defterini Eyfel Kulesi, Pisa Kulesi ve Sagrada Familia gibi farklı Avrupa anıtlarının kat planlarıyla dolu buldu. Venedik'te Carmen prototip bir bomba buldu ve Alonzo Conte'nin yardımıyla Promethianlar'ın, halkı Venedik'teki bombayı kullanarak referandumda "evet" oylamasına sokmayı planladıklarını öğrendi. İki ajan bulgularını bir araya getirerek, Promethianlar'ın Avrupa'da kaos çıkarmak için farklı Avrupa anıtlarına bomba yerleştirmeyi planladıkları sonucuna vardı. Carmen, Jacqueline'e tarikatın ne yapmayı planladığını söyletmeye karar verdi ve Jacqueline İspanya'daki patlayıcının nerede olduğunu bildiğini ve Şef Ripley'den oyuncuyu oraya göndermesini istediğini açıkladı.

İmkânsız Hayal

Jack ve oyuncu, patlayıcıların nerede olduğunu belirlemek için Jacqueline Proust ile buluşmak için İspanyol kırsalına doğru yola çıktılar, sadece onu işkence boğasında kavrulmuş halde buldular. Soruşturma boyunca, Girona'dan Kardinal Salieri ve Prenses Sofia'nın tarikatın bir parçası olduğu keşfedildi ve sonuç olarak gözaltına alındı. Dupont da tarikatın bir parçasıydı ve tarikatın Jacqueline'e sızmaya çalıştığını açıkladıktan sonra gözaltına alındı. Sonunda Cassandra Papadakis, liderin onu pusuya düşürmesi için Jacqueline'i Güell Parkı'na çekerek bir Promethian üyesi olarak cinayette önemli bir rol oynadı ve gözaltına alındı.

Soruşturmanın sonunda Archibald Gilchrist'in Promethianlar'ın lideri ve Jacqueline Proust'un katili olduğu ortaya çıkmıştır. Promethian üyesi kılığına giren Jack ve oyuncu, Proust'un bir hain olduğunu ve Papadakis'in cinayete düşeni yapmasını memnuniyetle açıklayan Archibald'a gitti. Daha sonra Jacqueline'i pusuya düşürdüğünü ve ona ihanet etmeyi düşünen herkese bir uyarı olarak onu Aramice dilinde "hain" kelimesiyle damgaladı. Daha sonra onu boğanın içine yerleştirdi ve altında ateş yaktı. Ayrıca Büro'yu kurbanını tabletinde oynayarak kandırmaya çalıştı. Ekip kılık değiştirdiğini ortaya çıktı ve Archibald'ı mahkemeye gönderdi, burada suçlarından dolayı müebbet hapis cezası verildi.

Büro hala patlayıcıyı bulmak zorundaydı ve Şef Ripley de Avrupa Birliği hakkındaki referandumu iptal etmeyi bir öncelik haline getirdi. Dupont'un yardımıyla, oyuncu bir cep telefonunun içinde bulunan patlayıcıyı bulabildi ve Elliot, bu süreci ortadan kaldırmayı başardı.

Bu arada Jack ve oyuncu Sofia'yı Avrupa Delegesi'ni aramaya ikna etti ve halkın güvenliği için referandumu ertelemeyi kabul etti.

Büro Güell Parkı'nda Promethianlar karşısındaki zaferlerini kutlamaya karar verdi. Ancak, zaferin bedeli yüksekti, çünkü şef zehirli bir dart okuyla boynundan vuruldu. Ingrid ekibe şefin ölü ilan edildiğini ve ekibin katili ile ilgili cevaplar bulmak için Fas'a gitmesi istendiğini söyledi.

Bilinen Üyeleri

Kurbanlar

  • Prens Albert - Birleşik Avrupa referandumunda "EVET" oyunun çıkmasını sağlamak amacı ile öldürüldü. Prens'i öldürmesi için Enid Grimshaw'a şantaj yapıldı.
  • Annette Sommeur - El Yazması Kitabı ele geçirdiği için öldürüldü. Öldürülmesi için Constantin Perrier tutuldu.
  • Hans Vogel - Tarikatı terk ettiği ve onlar hakkında toplumsal konuşma hazırladığı için öldürüldü. Öldürülmesi için Johan Schnee kandırıldı.
  • Pietro Agnelli - Klaus Weissmann tarafından, Birleşik Avrupa'ya karşı çıktığı için Papa olmasının engellenmesi amacı ile öldürüldü.
  • Jacqueline Proust - Promethianlar'ın lideri tarafından, hain olduğu ve Büro'ya fünye hakkında bilgi uçurmasını önlemek için öldürüldü.

Navigasyon