FANDOM

Vaka Diyaloglar
Göze Batan Gerçeklik
Resim yükle
Vaka Ayrıntıları
Sezon 5
Şehir Grimsborough
Bölge Tarihi Merkez
Vaka 24
Çıkış tarihi 28 Haziran 2018
Partner Gloria Hayes (Bütün Bölümler)
Gabriel Herrera (Kader Anı 6)
David Jones (Kader Anı 6'da 1 görev)
Önceki Vaka Kalbim Xerda'da Kaldı
Sonraki Vaka Çalkantılı Sular
(Akçaağaç Tepeleri)

Göze Batan Gerçeklik, Tarihi Merkez (Komplo)'nun altıncı, Komplo'nun yirmi dördüncü, Criminal Case'in ise iki yüz elli beşinci vakasıdır.

Konu

Gloria ve oyuncu, Yüksek Gerçeklik'in toplu intiharından önce tarikata daha fazla üye almak için orada olan Steven Crowe ile yüzleşmek için New Age Fuarı'na gitti. Ancak orada Steven'ın kendi küpeleriyle gözlerine saplanarak öldüğünü gördüler.

Cesedi bulduktan hemen sonra, ekip Gabriel'i tarikatın Kurtuluş ismini verdiği intiharın engellenmesi ve onu şüpheli olarak işaretlemesini sağlamaya çağırdı. Daha sonra Gabriel, ekibe tarikatın ikinci adamı ve Steven'ın sıradaki tarikat merkezinde Grayson Rosewater'ı sorgulamasını söyledi. Soruşturmanın sonunda tarikat üyeleri karargâhta isyan etmeye başladı ve toplu intiharı başlatmak istedi. Sonra Grayson onları sakinleştirdi. Soruşturmanın sonunda katilin, Steven'ın en sadık öğrencisi Skylar Sage olduğu ortaya çıkmıştır.

Cinayeti itiraf ettiğinde Skylar, Steven'ın tarikat için "bağışların" fuar sırasında nereye gideceğiyle ilgili olarak karşı karşıya geldiğini söyledi. Steven somut bir cevap vermeyi reddettiğinde, tarikatı sadece zengin olmak için kullandığına ve muhtemelen toplu intihara karışmayacağına karar verdi. Öfkeden gözü kor olmuştu, onu bir taş ile bayılttı ve sonra Steven'ın küpelerini gözlerine sapladı. Hakime Powell onu 25 yıl hapis cezasına çarptırdı.

Duruşma sonrası Gloria ve oyuncu tarikatın parasının nereye tahsis edildiğini öğrenmek için Steven'ın odasına gitti. Orada kişisel varlıklarını DreamLife'a taahhüt eden birçok tarikat üyesinin son vasiyetini ve vasiyeti içeren bir mikroçip buldular, sonra ekip Grayson ile konuşmaya gitti. Grayson bu bilgiyi reddettikten sonra, ekip kurbanın odasında bir kez daha arama yaptı ve Grayson'ın görüntülerinin yer aldığı bir gözetleme kamerası buldu ve Rozetta Pierre'e DreamLife'ın uydu projesinin tarikat aracılığıyla yeterli fon sağlayacağını söyledi.

Ekip Grayson ile tekrar yüzleştiğinde bir DreamLife çalışanı olduğunu itiraf etti. Uyduya ibadet eden bir tarikatın varlığını keşfettiğinde tarikata katıldığını, Steven'ın güvenini kolayca kazandığını, üyelerinden para istemeye ikna ettiğini ve sadece Steven'ın toplu intihar planıyla para kazanması için anlaştığını söyledi. Ekip daha sonra Grayson'ı tutukladı ve götürülmeden önce kubbenin bir uydu sakladığını düşündüğü için ekibe güldü. Onun uydu olmadığını söyledi. Ekip daha sonra Rozetta'ya gitti. Şirket için fon elde etmek için insanlık dışı planını keşfettikten sonra Grayson'ı kovduğunu iddia etti. Ayrıca kubbenin bir uyduyu gizlemediğini iddia etti.

Diğer yandan Gabriel ve oyuncu, tarikat üyelerinin normal yaşamlarına dönmelerine yardımcı olmak için bir grup danışmanı göndermeleri için tarikat üyelerinin yenilenmesi konusunda uzmanlaşmış Tony Marconi'nin psikoterapisti Dr. Jennifer Russo'yu alabildi. Bir araya geldikten sonra Şef Parker, kamu güvenliği risk altında olduğu için ekibin belediye başkanının emriyle Akçaağaç Tepeleri (Komplo)'ne terfi olacağını söyledi.

İstatistikler

Kurban

  • Steven Crowe (Kendi küpeleri gözlerine saplanmış)

Cinayet Silahı

  • Küpeler

Katil

  • Skylar Sage

Şüpheliler

Katil Profili

  • Katil donut yiyor.
  • Katil meditasyon yapıyor.
  • Katil Dayglo Satsuma dinliyor.
  • Katil kristal kolye takıyor.
  • Katil mor oje sürüyor.

Suç Mahalleri

Bölümler

Navigasyon