Criminal Case Wiki
Advertisement
Criminal Case Wiki
COSMORUS
COSMORUS Logosu.png
Türü Uzay Araştırma Kurumu
Kısaltması COSMORUS
Merkezi Rusya, Avrasya(Genel merkez)
Kazakistan, Avrasya(Fırlatma üssü)
Kuruluş Tarihi Bilinmiyor
Kurucusu Bilinmiyor
Lideri Nataşa Romanova
Faal olduğu yıllar Bilinmiyor
Renkleri Turuncu
Vaka(lar) Kılıçla Ölüm
Avrasya'nın tüm vakaları
Gökten Casus Yağıyor

Rusya Uzay Araştırma Servisi ya da bilinen adıyla COSMORUS (Rusça: КОСМОРУС) Criminal Case'in üçüncü sezonunda bulunan bir organizasyondur.

Vakalardaki Rolleri

Kılıçla Ölüm

Vakanın en sonlarına doğru Jonah Karam'la birlikte yıkık kasabada, ucunda USB bellek bulunan bir COSMORUS paraşütü bulan oyuncu, USB belleği Elliot Clayton'a göndermişti. USB belleğin içinde COSMORUS'un başı ve aynı zamanda Marina Romanova'nın annesi Nataşa Romanova'dan bir mesaj vardı. Nataşa'nın dediğine göre teşkilatın içine yabancı ajanlar sızmıştı ve uyduların kontrolünün başkalarının eline geçmesi durumunda tüm dünya felakete sürüklenebilirdi. Bunun üzerine Büro, COSMORUS'taki güvenlik ihlalini araştırmak üzere Moskova'nın yolunu tutmuştur.

Moskova Köstebeği

Nataşa, Jack'e ve oyuncuya Moskova şehir merkezindeki Kızıl Meydan'a sadece COSMORUS çalışanı Darya Çernova'nın cesedini bulduğunda eşlik etti. Nataşa, kurbanı tanımlaması nedeniyle hemen şüpheli olarak işaretlendi ve bilim adamı Nikolay Şarapov da daha sonra şüpheli olarak tanımlandı. Britanyalı göçmen Liam Hall'un Darya'nın katili olduğu keşfedildiği için her iki çalışanın da masum olduğu kanıtlandı.

Liam'ın tutuklanmasından sonra ekip, Darya'ya gizli bilgi vermesi durumunda tanımlanamayan bir kaynaktan toplam beş milyon dolar ödeneceğini öğrendi. Liam oyuncuya Kızıl Meydan'da teslim etmesi gereken evrak çantasını anlattıktan sonra, ekip onu bulmaya çalışmak için oraya gitmeye karar verdi. Ancak üzerinde Darya'nın adının yazılı olduğu bir kart buldular ve analiz için Elliot'a gönderdiler. Elliot, Darya'ya Global Flux Ltd'den COSMORUS'tan bilgi sızması nedeniyle toplam 1.700.000 dolar ödendiğini keşfetti. Jonah daha sonra teknoloji uzmanına yardım etti ve ekibe Global Flux Ltd'nin SOMBRA'nın takma adlarından biri olduğunu söyledi. Jonah, oyuncunun Nikolay'ı Darya'nın sattığı bilgiler hakkında sorgulamasına yardımcı olmayı seçti ancak ikincisi, bilgiler hakkında hiçbir şey bilmediğini iddia etti.

Diğer yandan Marina, Gorky Park'a ayak izlerini oyuncunun yardımıyla takip ederek Nataşa'nın gerçek benliğini ortaya çıkarmayı seçti. Annesinin, Elliot'a gönderdiği evrak çantasını buldu. Marina'nın dehşetine karşı Elliot, Nataşa'nın aslında yozlaşmış bir örgütü yıkmaya çalıştığını ve onun hakkında yanlış bir şey bulamadığını öğrendi. Öfkeli Marina annesini gerçeği söylemeye ikna etmeye çalıştı ancak Nataşa sadece kızına hükümete karşı kişisel intikam hırsından kurtulmasını söyledi.

Sadece Gerçek Kalır

COSMORUS bu vakada büyük bir rol oynamadı. Sivil bir noterin öldürülmesini çözdükten sonra Carmen ve oyuncu, Lermontov arazisinde Darya tarafından imzalanan çok sayıda COSMORUS belgesi buldu. Darya'nın SOMBRA'ya sattığı bilgiler olduğundan, ekip Nataşa'dan belge hakkında konuşması için istedi. Nataşa panikledi ve sadece sayıların fırlatma kodları olduğunu söyledi. Büro nereye gideceğini bilmediğinde, Elliot Sibirya'da bir COSMORUS tesisi buldu.

Ölümcül Gece

Çalışan Nick Kringle suikasta uğradı ve diğer üç çalışandan -Forrest Sugarcrystal, Yelena Tereşkova ve Nikolay- cinayetinden şüphelenildi. Mossad ajanı Asal Havvaa, Nick'in suikastıyla suçlandığında her iki çalışanın da masum olduğu kanıtlandı, ancak ajana suçtan muafiyet verildi. Marina daha sonra Asal'ı Nick'in neden ölmesi gerektiği konusunda sorguladı ve Asal, Nick'in sadece bir CIA çalışanı olarak çalışmadığını açıkladı. Ancak Nick'in kötü bir oyunundan şüphelenmişti. Ardından ekibe Nick'in evini incelemesini söyledi.

Ekip orada Santa Inc adlı bir şirket için çek olduğu ortaya çıkan bir ipucu buldu. Elliot, Santa Inc'in Nick tarafından kurulmuş bir şirket olduğunu ve Global Flux Ltd'den ödeme aldığını açıkladı. Yani Nick, CIA'ya SOMBRA için çalışması yüzünden ihanet etmişti. Marina ve oyuncu daha sonra Forrest sayesinde Nick'in Baykal Gölü'nde telefonunu buldu. Nick'in telefonunda "Karanlık Yaklaşıyor" adlı bir klasör vardı ve Elliot SOMBRA'ya satılan bir uydu hologramı içerdiğini açıkladı. Teknoloji uzmanı, uydunun Darya'nın kuruluşa verdiği lansman kodlarına uygun olduğunu da ortaya koydu.

Şef Ripley, Elliot'a SOMBRA'nın Marina'ya skandalı için öldürülmesini emreden Rus cumhurbaşkanı da dahil olmak üzere yıllar önce uzanan farklı organizasyonlardan ve önemli insanlardan para verildiğini açıkladığında SOMBRA'nın uyduyu inşa etmek için parayı nereden aldığını merak ediyordu. Elliot, Global Flux'un Moğolistan'a yaptığı ödemelerin bazılarını takip etmişti, bu yüzden Büro kendilerini Moğolistan'a giden trene gitmeye hazırladı.

Cinayete Giden Ekspres Yol

Trende öldürülen elmas devi İlya Tretyakov'un bulunduğu tren durdu. Nataşa trende şüpheli olarak sorguya çekildi, ancak bilet müfettişi Nikita Ruhin suçtan sorumlu olduğunda suçlandı. Şef Ripley, MGB'nin ait olduğu kaçakçılar ağı nedeniyle izlediği Nikita hakkında daha fazla bilgi istedi. Nikita sadece buz mağarasında Sovyet hatıralarını kaçırdığını iddia etti.

Carmen ve oyuncu buz mağarasına baktı ve Nikita'nın iddia ettiği gibi Sovyet hatıralarıyla dolu çöp torbasını buldu. Oyuncu torbayı daha fazla inceledi ve bir COSMORUS devre kartı buldu. Ekip, bunun ne olduğunu açıklaması için devre kartını Nataşa'ya götürdü. Nataşa onlara SOMBRA'nın yapmayı planladığı uydunun ana kartı olduğunu söyledi. Carmen ona nasıl yanlış ellere düştüğünü sorduğunda, Nataşa patladı ve COSMORUS'ta daha fazla ihlali önlemek için daha fazla çalışmak zorunda olduklarını söyledi.

Şef Ripley trenin gitmesini emrettikten sonra, ekibe trende SOMBRA'ya ve uyduya yol açabilecek ipuçları araması emredildi. Orada uydusu olan bir tablet buldular ve Elliot'a gönderildi. Elliot, SOMBRA'nın zaten yörüngedeki uyduları ele geçirerek uydularını başlatmayı ve yer ele geçirmeyi planladığını öğrendi. Tek bir düğmeye basarak SOMBRA, Büro onları durduramazsa dünyayı karanlık çağlara getirebilir. Carmen, Nataşa'ya SOMBRA'nın planını anlatmak zorunda olduğunu hissetti ve Darya'nın lansman kodlarının nasıl çalındığını ve Nikita tarafından kaçırılan ana kartın her şeyi bir araya getirdiğini açıkladı. Ne yazık ki Büro için Nataşa artık onlara yardım etmeyi reddetti ve amatör olarak adlandırdı.

Horseback Dağı

Eski COSMORUS çalışanı Andrey Beloglazov, SOMBRA'nın Han Dağı'ndaki uydu tesisinin yakınında öldürüldüğünde kozmonot Yelena Tereşkova'dan tekrar cinayetten şüphelenildi. Ancak Tsetseg, Andrey'i öldürmek için SOMBRA tarafından işe alındığında suçlu olduğu kanıtlandı. Tsetseg, Carmen'e ve oyuncuya "yarım kalmış işleri bitirmek" için uydu mühendisini öldürmek için işe alındığını açıkladı ve ekibe uydunun tamamlandığına dair bir ipucu verdi.

Tsetseg hapis cezasını aldıktan kısa bir süre sonra Şef Ripley, ekibin uydunun nereden başlatılacağını öğrenmek için fabrikaya geri dönmesini söyledi ve COSMORUS giriş kartlarını güvenli bir şekilde buldular. Elliot'a kartların sahte olduğunu öğrendi. Yalnızca bilgi, SOMBRA üyelerinin COSMORUS çalışanı olarak gizlenen uyduyu başlatmaya çalıştığını ortaya koydu. Ekip Yelena'ya fırlatma yerlerinin nerede olduğunu sormaya karar verdi. Kozmonot, Andrey'in Han Dağı'nın önünde bir nakliyat konusunda biriyle kavga ettiğini hatırladı. Carmen ve oyuncu oraya gitmek istedi.

Ekip, uydunun teslimat belgesi olarak ortaya çıkan yırtık bir kağıt parçası buldu ve belgeyi okumaya devam etti. Uydunun Kazakistan'daki COSMORUS fırlatma sahasına gittiği öğrenildi. Hem Carmen hem de Şef Ripley, Nataşa'yı uyarmak için aramaya çalıştı ancak Nataşa telefonuna cevap vermedi. Carmen, Elliot'u fırlatma alanına güvenlik izni vermeye ikna etti.

Cinayet İçin Geri Sayım

Jack ve oyuncu Kazakistan'da fırlatma sahasına ulaştı. Sadece Nataşa tarafından durduruldular. Onu, kendilerini kontrol odasına yönlendirmeye ikna ettiler. Orada lazer lehimi ile öldürülmüş senatör Vitali Borodin'i buldular. Nataşa hemen şüpheli olarak işaretlendi, Nikolay ve Yelena daha sonra da sorguya çekildi. Kanıtlar Yelena'ya senatörün katili olarak işaret etti ancak kozmonot ekibe Nataşa'nın kendisine onu öldürmesini söylediğini söyledi. Yelena'nın bir uydu hakkında hiçbir şey bilmediğini itiraf etti ve Nataşa, uyduyu kontrol odasında tutan roketi fırlatmıştı. Jack ve oyuncu onunla yüzleşmek için acele etti.

Yelena Şef Ripley ve oyuncuya Nikolay'ın SOMBRA hakkında konuşup tabletine yazdığını söyledikten sonra Jonah, Elliot'un aradığı kodun bir parçasını içeren Nikolay'ın tabletini bulmak için oyuncuya uydunun kontrolünü ele geçirmek için fırlatma sahasına geri dönmeyi teklif etti.

Bu sırada Marina, annesini yakalamak için oyuncuya fırlatma kontrol odasına eşlik etti ve telefonunu buldular. Profil uzmanı, annesinin telefonunda "gün doğana kadar yumurtada saklanmayı" bildiren şifreli mesajı keşfetmeyi başardı. Dupont, yumurtayı Bayterek kulesine yönlendirerek bilmeceyi çözmeyi başardı ve ekip oraya gitmeyi istedi. Jack ve MGB ajanı Anya İvanova ile karşılaştılar ve Nataşa'yı bulmaya çalışmak için tüm ipuçlarını birleştirdiler. Anya, Nataşa'nın bir çöp tenekesinde önemli bir şey aradığına tanık olmuştu ancak bulamadı. Ancak ekip "Elveda ve tüm balıklar için teşekkürler" yazılı bir evrak çantası bulabildi. Ekibin SOMBRA'nın COSMORUS'un başkanını ortadan kaldırmayı amaçladığını fark ettiği gibi, Nataşa olay yerine geldi ve Marina silahını çıkardı. Nataşa güç için SOMBRA'ya katıldığını açıkladı; suç örgütü, uyduyu fırlatırsa ona Rusya'nın kontrolünü vaat etmişti. Marina, SOMBRA'nın gönderdiği mesajı açıkladığında Nataşa panikledi ve oyuncudan koruma istedi. Marina, hapishanede korunmasını vaat ettikten sonra annesini mahkemeye gönderdi.

Nataşa, tüm gezegene ihanet ettiği için yüksek güvenlikli bir cezaevinde 75 yıl, Yelena Vitaly Borodin'i öldürdüğü için 50 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Duruşmadan kısa bir süre sonra Elliot, SOMBRA'nın kontrollerini geçersiz kılabildi ve Büro'nun uyduyu kontrol etmesini sağladı.

Gökten Casus Yağıyor

Nataşa tutuklandıktan sonra, Rus hükümeti dosyalarına ve COSMORUS'un dosyalarına daha fazla bilgi çıkarılabildiğini görmek için baktı. Forrest bir noktada COSMORUS'tan ayrıldı ve Anya İvanova güvenliği arttırmak için özel bir ajan ve güvenlik görevlisi olarak tutuldu. Bir noktada Anya, SOMBRA için de çalışmaya başladı.

Uydu Elliot tarafından alçaltıldıktan sonra Anya onu kaçırdı. Eksik sabit sürücüyü almak için COSMORUS tarafından konuşlandırıldı. Anya daha sonra Büro tarafından; cinayette ve cinayet girişiminde bulundu ve uyduyu kaçırdığı için tutuklandı.

COSMORUS Çalışanları

Ek Bilgi

  • COSMORUS, gerçek hayattaki Rusya Federasyonu Uzay Araştırma Kurumu Roskosmos'tan esinlenmiştir.

Navigasyon