FANDOM

Ammon Bast
Ammon Bast V18
Profili
Boyu 5'9" (1,75 m)
Yaşı 26
Ağırlığı 155 lbs (70 kg)
Göz Rengi Mavi
Kan Grubu A+
Durumu Merhum
Vakalar Ölüm Yazı (görüldü)
Asi Ceset (adı geçti)
Yılın Partisi
Demir Alıyoruz (adı geçti)
Kazazede! (görüldü)
Satıyorum, Satıyorum, Öldüm (görüldü)
Han Gazabı (tutuklandı/öldürüldü)
Zaman Doldu(öldürüldü)

Ammon Bast, (d. 2003-2029) Yılın Partisi ve Zaman Doldu'da bir şüphelidir. Han Gazabı'nda ise Santiago Sanchez'in katilidir. Zaman Doldu'da Takhat Wabet tarafından öldürülmüştür.

Profili

Ammon, 2029'un değiştirilmiş zaman çizelgesinde Batlamyus Hanedanı'nın 26 yaşındaki istihbarat şefi ve 1960'larda ekibin zaman makinesini onları mahvetmek için sabote etmekten sorumlu kişiydi. Yanları tıraşlı, yukarı doğru kıvrık kısa siyah saçlı; mavi gözlüydü. Siyah düğmeli gri yakalı bir ceket giymişti. Ceketinin sağ tarafı açık gri bir desen ve turkuaz astarla vurgulanmıştı.

"Yılın Partisi"nde ta'meya yer, anayasayı bilir ve nargile içer.

"Han Gazabı"nda ön tarafına altın toka tutturulmuş gri desenli bir şalın altına altın yakalı yeşil bir ceket giymişti. Ek olarak beyaz koyun kürküyle kaplı yeşil bir şapka ve sağ gözünde bir yara izi vardı. Bu vakada zindedir, pirinç şarabı içer ve tırnaklarını yer.

"Zaman Doldu"da ortası turkuaz ve beyaz zikzak astarlı, turkuaz ve beyaz üçgenlerden oluşan bej yakalı kolyenin altına lacivert bir panço takmıştı. Ek olarak sarı bir kuşak giydi ve yüzündeki yara izi yoktu.

Criminal Case'teki Rolü

Ölüm Yazı

Noah Lowe'un katilinin tutuklanmasından sonra Nebet, Zara ve oyuncuyu zaman makinesini inceleyen birini gördüğüne dair uyardı. Adamı takip etmeye çalıştığını ancak festivalin kalabalığı içinde onu kaybettiğini iddia etti. Daha sonra adamın yanından geçtiği bir kamera aramalarını önerdi. Kamerayı bulduktan sonra Zara ve oyuncu adamın 1960'larda onları mahvetmek için zaman makinesini kasten sabote ettiğini öğrendi.

Asi Ceset

Storm Huxley'nin katilini tutuklayan Jack, Zara ve oyuncu, Prenses Nefertiti'nin dönüşünün açıklandığı 5 Temmuz törenine katıldı. Ekip başlangıçta Nefertiti'nin Nebet olduğundan şüpheleniyordu ancak Jack ve oyuncu, direniş casusu Ravi Jabari'nin karaborsada bıraktığı bir telefon bulduktan sonra ekip Nebet'in gerçek kimliğinin Prenses Nefertiti olduğunu ve onunla sabotajcı (sonunda Ammon olduğu onaylandı) ekibin zaman makinesini sabote etmekte komplo kurduğunu keşfetti. Ekip daha sonra Ammon'ın ertesi gün evinde bir parti düzenlediğini söyleyen Ravi'yi sorguladı.

Yılın Partisi

Jack ve oyuncu, Ammon'ın partisindeki cinayetle ilgili uyarıldıktan sonra Ammon şüpheli oldu. Ammon, kurbanı Gérard Arnault olarak teşhis etti. Ekibe cinayetle ilgili başsağlığı diledi (ekip Fransız büyükelçilerinin kılığına girmişti) ve kurbanı yeni GyptChip'i piyasaya sürdüğü için tebrik ettiğini açıkladı. Daha sonra ekibe Gérard'ın mutfağa gittiğini söyleyerek ekibi orayı araştırmaya yönlendirdi.

Soruşturmanın ortasında Ammon, ekibin ilerlemesinin güncellenmesini istedi. Daha sonra ekibi, yakında birini tutuklamazlarsa soruşturmayı devralacağı konusunda uyardı.

Ammon ile, kurbanla olan tartışması hakkında tekrar konuşuldu. Ekibe hükümetin ihtiyaçlarını karşıladığından emin olmak için en son GyptChip üzerinde kurbanla birlikte çalıştığını bildirdi. Ancak kurban, Ammon'ın istihbarat şefi rolünü hak etmediğini öne sürerek her fırsatta otoritesini zayıflattı. Gérard'ı küstahlığından dolayı cezalandırmak yerine, bir hükümet yetkilisine hakaret etmenin anayasaya aykırı olduğunu hatırlattı.

Soruşturmanın sonunda Eugene Donkin'in tutuklanması ile Ammon suçsuz bulunmuştur. Jack ve oyuncu, Eugene'i ceza için Ammon'a teslim etti. Ammon, Batlamyus Hanedanlığı'nın yüzü olduğunu düşündüğü için Eugene'i azarladı ve ona Firavun'un, başını kestireceğini söyledi. Jack daha sonra Fransa'nın ölüm cezasını onaylamaması nedeniyle Eugene'in eylemlerinden dolayı hapsedilmesini istedi. Yeni Kahire'nin Fransa ile ilişkisini güçlendirmek için Ammon, Eugene'i idam cezasından kurtarmayı ve onun yerine onu hapse atmayı kabul etti.

Duruşma sonrası ekip, Ammon ve Nefertiti'nin tarihi yeniden yazmak için nasıl işbirliği yaptıkları hakkında daha fazla şey öğrendi. Orlando'nun Ammon'ın günlüğünü analizine göre Zara ve oyuncu, Ammon'ın Batlamyus soyunun torunlarını tahtta tutmak ve diğer monarşilerle bağlarını güçlendirmek için çeşitli kilit noktalarda tarihe müdahale ettiğini, söz konusu torunları çevredeki krallar ve kraliçelerle evlendirerek öğrendi. Ammon, 1700'lerin başında ticaret yollarını da ele geçirmeyi başarmıştı.

Kazazede!

Ekip, Evangeline Rousseau'nun katilinin tutuklanmasından sonra Kai'nin geçici işaret fişeği tabancasını kullanan bir gemiyi selamladı. Onlar dehşet içinde, geminin kaptanının Ammon olduğu ortaya çıktı. Ammon, ekibin planlarını bozmak için Yelken Devri'ne gittiğini anladığını açıkladı. Daha sonra ekibin artık kendi insafına kalmış olmasından memnun kaldı ancak Ammon herhangi bir şey yapamadan, Mary Read ve Kara Serçe'nin mürettebatı ekibi savunmak için geldi. Ammon'ın yandaşları daha sonra ortaya çıktı, mürettebatı aştı ve Mary'yi ekibe gemisine geri çekilme emri vermesini istedi.

Satıyorum, Satıyorum, Öldüm

Vali Uriah Haddonfield, Henri Pelletier'in katilinin tutuklanmasından sonra Jack ve bir oyuncuya müzayede mumuyla karıştırıp sönen mumun müzayedeyi işaretleyeceğini açıkladı. Ekip gelecekten gelen ve uzaktan kumanda ile kapatılabilen mumu buldu ve Ammon'ın müzayede odasındaki varlığını kanıtladı. Ekip daha sonra gerçek mumu geri değiştirdi, böylece Ammon mumu kontrol edemezdi.

Ekip, Lord Quentin Montague'yi müzayedeci, Doğu Hindistan Şirketi temsilcisi Uriah ve Kaptan Shafra ve Ammon (Shafra'nın asistanı kılığında) rolünü üstlenmeye ikna ettikten sonra Mısır Ticaret Şirketi elçisi müzayede salonunda buluştu. Quentin konuştuktan sonra ihaleye başladı ve sonunda Doğu Hindistan Şirketi müzayedeyi kazandı. Müzayedeyi kaybettikten sonra Ammon, Orlando'yu kalbinden vurdu ve ardından verandadan atladı. Ekip, verandada Ammon'ın 18. yüzyıl silahlarını zaman makinesine yüklediğini öğrendi. Kai zaman izleyicisini Ammon'a kaydırması sayesinde Kai daha sonra Ammon'ın 1235'te Moğol İmparatorluğu'nda olduğunu anladı ve ekibi oraya gitmeye teşvik etti.

Bir Moğol Masalı

Argat Noyan'ın katilinin tutuklanmasının ardında Erhi, Ammon'ın kurbanı öldürmesini söyleyen yabancı olduğunu doğruladı. Ekip, yurt köylerinde Ammon'un Moğol hükümdarı Ojedi Han ile yukarıda belirtilen silahları sağlamak için görüşmeyi içeren yedekleme planına başvurduğunu doğrulayan bir cep telefonu buldu.

Ölüm Çeşmesi

Tangzi Hatun'un katilinin tutuklamasından sonra Jack ve oyuncu, Büyük Han'a büyük bir arkadaşı olan Ammon'ı sordu. Ekibe, Song Hanedanı'nı vaktinden önce ortadan kaldırmak için Ammon'ın kendisine tavsiye ve güçlü silahlar verdiğini bildirdi. Kısa bir süre sonra General Sübedey onlara Han'ın kızı Prenses Torgoljin'in kaçırıldığını bildirdi. Çinlilerin kaçırma olayından sorumlu olduğunu öğrendikten sonra Ammon Çin Seddi'nde orduya hazırlandığından beri kızını geri alması için ekibe güvenen Han'a rapor verdiler.

Çanlar Kimin İçin Çalıyor

Jin Bingxu'nin katilinin tutuklanmasından sonra Zara ve oyuncu, Ammon'ın Song'u ilk bakanı Shi Miyuan'ı Torgoljin'i kaçırmak için manipüle ettiğini öğrendi. Ekip, Song İmparatoru Lizong'a Ammon'ın her iki tarafı da manipüle ederek Moğol-Çin savaşını tetiklemeyi amaçladığını bildirdi.

Han Gazabı

Moğol kampının içinde Jack ve oyuncu, Kai ve Penelope'yi ararken Han ile birlikte Ammon'la karşılaştı. Orada Han, kaşif Santiago Sanchez'in öldürülmesi konusunda ekibi uyardı. Jack, Han'a katili bulacaklarını söyledi ancak Ammon hakkında konuşmaya çalıştıklarında Han onlara Ammon'ın itibarının kanıt olmadan sorgulanmasına izin vermeyeceğini söyledi.

Jack ve oyuncu cinayetten önce Santiago ile yemek yediğini öğrendikten sonra Ammon ikinci kez şüpheli oldu. Han'ı Çinlileri yok etmeye ikna etmek için Prenses Torgoljin'in kaçırılmasını organize ettiğini itiraf etti. Jack ona Santiago ile buluşmasını sorduğunda Ammon, görüşmelerinin önemli olmadığını iddia etti ve oyuncuya yaklaşan savaş hakkında alay etti.

Ammon ile, Song İmparatoru Lizong'u Santiago'yu öldürmeye teşvik etme girişimi hakkında tekrar konuşuldu. Mektubu yazdığını itiraf etti ancak ekibe Han'a eğer ona göstermeye çalışırlarsa bunun bir sahtekarlık olduğunu söyleyeceğini söyledi. Daha sonra Han'ın zihnini geri döndürülemez biçimde çarpıttığı için dokunulmaz olduğunu iddia etti.

Soruşturmanın sonunda katilin Ammon olduğu ortaya çıkmıştır. Ammon, Han'ı Çinlilere karşı topyekun bir savaş başlatmaya kışkırtmak için Santiago'yu bir meteor çekici ile öldürdüğünü itiraf etti. Ekibe, zaman çizelgesine verdiği zararın geri döndürülemez olduğunu söyleyen ekip, onu ceza olarak Ammon'ın boğazını kılıçla kesen Han'a teslim etti. Ancak Han savaştan geri adım atmayı reddetti.

Daha sonra zaman çizelgesindeki hasarın geri döndürülemez olduğunu anladıktan sonra Orlando, ekibin Ammon ve Nebet'i zaman çizelgesini değiştiremeden tutuklamak için Eski Mısır'da Jül Sezar'ın öldürüldüğü zamana geri dönmesini önerdi.

Zaman Doldu

MÖ 47'de Sezar'ın cinayet soruşturması sırasında Ammon, Zara ve oyuncu telefonunu kölelerin yaşam yerinde bulduktan sonra bir kez daha şüpheli oldu. Ammon başlangıçta aptalca oynadı ancak Zara ona zaman makinesini sabote etme planını bildiklerini söylediğinde ekibin planlarını nasıl bildiğini merak etti. Zara ve oyuncu daha sonra Ammon'ı tutukladı ve ona Nebet'in öldürüldüğünü söyledi.

Daha sonra Kai, ekibe Ammon'ın hücresinden kaçtığını söyledi. Zara ve oyuncu, Kraliçe Kleopatra'nın bahçesini yeniden araştırdılar ve burada Ammon'ın cesedini göğsü kesilmiş halde buldular. Janis, cinayetin Nebet'inkiyle aynı olduğunu ortaya çıkardı. Daha sonra cesette hiçbir kanıt olmadığını ortaya çıkardı ancak Ammon'un hücresinin güvenlik görüntülerini kontrol etmelerini önerdi. Görüntüler, Ammon'ın katilini tanıdığını gösterdi. Onu kurtaracaklarını varsaydı ancak katil bir hançer sunduğunda kamera arızalandı. Bu, Zara ve oyuncunun Amy'yi hücreye erişimi olan tek şüpheli olduğu için sorgulamasına neden oldu.

Ammon ve Nebet'in katilinin, aslında Nebet'in gelecekteki benliği olan Ra şamanı Takhat Wabet olduğu ortaya çıkmıştır. Takhat zaman çizelgesini değiştirmelerini önlemek için Ammon'ı ve geçmiş benliğini öldürmüştü.

Galeri