Vaka Diyaloglar
Ölüm Elden Su Gölden
Resim yükle
Vaka Ayrıntıları
Sezon 5
Şehir Grimsborough
Bölge Puslu Koru
Vaka 34
Çıkış tarihi 6 Eylül 2018
Partner David Jones (Bütün Bölümler)
Diane Parker (Kubbenin Altında 4)
Gloria Hayes (Kubbenin Altında 4)
Önceki Vaka İki Arada Bir Kayada
Sonraki Vaka Soğukkanlılıkla

Ölüm Elden Su Gölden, Puslu Koru'nun üçüncü, Komplo'nun otuz dördüncü, Criminal Case'in ise iki yüz altmış beşinci vakasıdır.

Konu

Tony Marconi karakola geldikten ve onlara güvenlik görevlilerinden biri olan Keith Vaughan'ın kubbenin yakınındaki gölde bir ceset bulduğunu söyledikten sonra Jones ve oyuncu Tony'nin liderliğiyle buluşmaya gitti, sadece DreamLife bilim adamı Ernesto Vega'nın cesedini buldular.

Daha sonra Mia Loukas cinayet mahallinin yakınındaki kubbeye bir tünel keşfetti. Soruşturmanın ortasında Zoe Kusama, Louis Leroux ile ormanda yürürken bayıldı. Soruşturmanın sonunda katilin Zoe olduğu ortaya çıkmıştır.

Jones'a inanamayacak kadar çok olan Zoe, anılarını canlandırmak için kubbenin yanına bakarken Vega ile karşılaştığını söyleyerek hemen itiraf etti. Onu gördükten sonra Vega ona çeşitli maddeler enjekte ederken onu bir test konusu olarak kullanarak laboratuvarda bağlandığını hatırladı. Ancak onunla yüzleştiğinde Vega sadece Zoe'ye güldü ve kimsenin hafıza kaybı olan çatlak bir kadına inanmayacağını söyledi. Öfkelenen Zoe, yakındaki bir kayayı aldı ve Vega'yı ölünceye kadar kafasına vurdu. Hakime Powell daha sonra Zoe'yi psikiyatrik değerlendirmeden geçmek üzere gözaltına aldı.

Jones, duruşma sonrasında DreamLife'ın Zoe'ye yaptığı muameleye kızarak karakoldan çıktı. Gloria ve oyuncu onu aramak için göl kenarına gitti ancak orada sadece Jones'un silahını buldu. Rita'nın analizine göre silah ateşlenmedi ancak üzerinde Marconi'nin parmak izleri vardı. Jones'un Zoe'nin hapisten kaçışını düzenlemesini istediğini söyleyen Marconi ile konuştular. Reddettikten sonra Jones silahını çekti ve Marconi misilleme olarak ona saldırdı. Onların kavgasından sonra Jones intikam için ağlayarak kontrol noktasına gitti. Oraya gittiler ve Şahin Gözü Güvenlik'in Jones'u gözaltına aldığını belirten bir güvenlik kayıt defteri buldular. Gloria ve oyuncu, Marconi ile olayın onu kör bir öfke içinde bıraktığını açıklayarak yaptıkları için özür dileyen Jones çalışanlarının serbest bırakılması için konuştu.

Diğer yandan Zoe, hatırladığı anılarını Şef Parker ve oyuncuya açıkladı. Kütüphanenin dışında yakalandı, siyah bir arabanın içine itildi ve sosyal hizmet görevlisiyken aradığı kişilerle kubbenin altında uyanmadan önce kloroform ile sakinleştirildi. Hepsi insan deneylerine maruz kaldı ve sonunda herkes ölüyordu. Bir gün kayışlarının gevşek olduğunu fark ettiğinde, yatıştırılmış gibi davrandı ve Vega onu terk ettiğinde koştu. Daha sonra kanalizasyon tünelini buldu ve çelik çubukları çelik bir varille kırarak kaçarken kaybettiği deneylerle ilgili kağıtları aldı.

Şef Parker ve oyuncu daha sonra tünele gitti ve Berzelyum ile ilgili bulgularını doğrulayan ve DreamLife'ın elementten Protozan adlı bir ilacı sentezlediğini doğrulayan, ancak insan deneylerinden hiçbir şeyden bahsetmeyen DreamLife belgelerini buldu. Daha sonra ekip Hakime Powell'a DreamLife'ı kapatması için dilekçe verdi ancak insan deneylerinin varlığını kanıtlamak ve DreamLife'ı kapatmak için Zoe'nin ifadesinden daha fazla kanıta ihtiyacı olduğunu söyledi.

Tüm olaylardan sonra Jones sonunda Zoe ile karşılaştı ve onu Vega'yı öldürmek için bir canavar olarak görmediğine dair güvence verdi. Daha sonra ekibe Lab 88-B'de denendiklerini söyledi. Şef Parker daha sonra insan deneylerinin kanıtı için Lab 88-B'yi arama emri aldı.

İstatistikler

Kurban

  • Ernesto Vega (Kafası ezilmiş olarak bulundu)

Cinayet Silahı

  • Kanlı Taş

Katil

  • Zoe Kusama

Şüpheliler

Katil Profili

  • Katil diş ipi kullanıyor.
  • Katil yürüyüş botu giyiyor.
  • Katil böcek kovucu kullanıyor.
  • Katil mavi lekeli.
  • Katil 40 yaşından küçük.

Suç Mahalleri

Bölümler

Ek Bilgi

Navigasyon