FANDOM

Vaka Diyaloglar
Ölümün Pençeleri
Resim yükle
Vaka Ayrıntıları
Sezon 5
Şehir Grimsborough
Bölge Tarihi Merkez
Vaka 22
Çıkış tarihi 14 Haziran 2018
Partner David Jones (Bütün Bölümler)
Gloria Hayes (Kader Anı 4)
Önceki Vaka Yazar Tıkandı
Sonraki Vaka Kalbim Xerda'da Kaldı

Ölümün Pençeleri, Tarihi Merkez (Komplo)'nun dördüncü, Komplo'nun yirmi ikinci, Criminal Case'in ise iki yüz elli üçüncü vakasıdır.

Konu

Oyuncu ile Jones, Xerda ve Aydın Kişi'nin lideri olduğu Yüksek Gerçekliğe sızan Gabriel hakkında merkezde konuştular. Sonra Amir Yıkılmış Sokak'ta cinayet bulduğunu söyledi. Olay yerine gittiklerinde kurbanın çizgi roman sanatçısı olan Marcus Butler'mış.

Soruşturma sırasında Marcus Xerda'dan örnek aldığı Mucize Kız'ın resmini çizecekti ve bir anda karşıya çıktı. Marcus ile Mucize Kız Kraken barında evreni tehlikeden nasıl kurtaracaklarını düşündüler. Ve Barın sahibi olan Tamu Wanjiku ile tanıştılar. Soruşturmanın sonunda ise katil Haruki Kato olduğu ortaya çıkmıştır.

Tutuklama sırasında Haruki, ilk başta inkar etse de deliller karşısında yenik düştü. Dediğine göre Haruki Yüksek Gerçeklik için Marcus'u öldürdü. Tek Gerçekliğin ışığından geçebilmesi için Aydın Kişiye maddi değeri bakımından bağış yapması gerekiyordu. Marcus Mucize Kızın filmlerinden baya para almıştı. Haruki de ondan yardım isteyince Marcus paralarına sarıldı. Haruki parasını almak için ayı pençesini alıp Marcus'u öldürmüştü. Mahkemede Hakime Powell Haruki'yi 19 yıl hapisle cezalandırmıştır.

Duruşmanın ardından Rita Gabriel'i Yıkılmış Sokak'ta gördü. Sonra oyuncu olay yerine gittiğinde kutuda Yüksek Gerçeklik sembolünü görürler. O kutunun içerisinde Gabriel aslında Yüksek tarikatta zenginleşirse iç dairelere yaklaştığını notta belirtir. Sonra Haruki Kato'dan bilgi istemek için hapishaneye giderler. Ancak Haruki bunu sadece En Yüksekler'in bildiğini söyler. Yani bilgisi yoktu. En son çare ise Gabriel'in yüksek tarikattan bilgi almasını beklemek olacaktı.

Diğer taraftan Gloria bir anda Carter'ın kaybolduğunu söyler. Bundan bir süre önce Powell ve onun kızı merkeze gelip kızının Marcus'a yaptıklarını telafi etmesi gerektiğini söyledi. Gloria da Olive'ın öğleden sonra oğluna bakmasını önerdi. Sonra krakene masa oyunu oynamaya gittiklerini söylediklerini anımsayıp barı aradığı zaman bir saat önce bardan çıktıklarını öğrendi. Sonra Gloria bara bakınca bir masa oyunu kutusu bulur. İçini karıştırınca Olive'ın günlüğü belirir. Ramirez'e götürünce Ramirez Carter'ın en sevdiği çizgi film karakterini bulduğunu söyler ve Xerda'daki kalıntılara gittiğini söyler. Sonra oğlunu bulur.

Sonra Gabriel'in tarikatta ne olduğunu öğrenmesi için beklerler.

İstatistikler

Kurban

  • Marcus Butler (Karnı yarılmış olarak bulundu)

Cinayet Silahı

  • Beyaz Ayı Pençesi

Katil

  • Haruki Kato

Şüpheliler

Katil Profili

  • Katil GrimCon'a gitmiş.
  • Katil Yeşil Dev Bulk kokteyli içiyor.
  • Katil D vitamini takviyesi alıyor.
  • Katil kahverengi gözlü.
  • Katil yıldızlı kumaş giyiyor.

Suç Mahalleri

Bölümler

Ek Bilgi

  • Vakada DC Comics ve Marvel Comics karakterlerine göndermeler aşağıdaki gibidir:
    • Mucize Kız DC kahramanı Wonder Woman'a göndermedir.
    • Beyaz Ayı, Marvel kahramanı Wolverine'e göndermedir.
    • Yeşil Dev Bulk, Yeşil Dev Hulk'a göndermedir.
    • Tamu Wanjiku, Kara Panter'den bir karakter olan Okoye'yi andırıyor.
  • GrimCon, Comic Con'a göndermedir.
  • Kraken ve bar masaları suç mahallerinde bazı göndermeler vardır:
    • Donkey Kong'dan Diddy Kong karakterine sallanan bir maymun.
    • Super Mario Bros'A haraç olarak kullanılan mantarlar.
    • Pac-Man'de görülenlere benzer bir hayalet.
    • Japon manga Yu-Gi-Oh!'a tahsil kartı.

Navigasyon