Vaka Diyaloglar
Ölümün Pençeleri
Resim yükle
Vaka Ayrıntıları
Sezon 5
Şehir Grimsborough
Bölge Tarihi Merkez
Vaka 22
Çıkış tarihi 14 Haziran 2018
Partner David Jones (Bütün Bölümler)
Gloria Hayes (Kader Anı 4)
Önceki Vaka Yazar Tıkandı
Sonraki Vaka Kalbim Xerda'da Kaldı

Ölümün Pençeleri, Tarihi Merkez (Komplo)'nun dördüncü, Komplo'nun yirmi ikinci, Criminal Case'in ise iki yüz elli üçüncü vakasıdır.

Konu

Oyuncu ile Jones, Xerda ve Aydın Kişi'nin lideri olduğu Yüksek Gerçekliğe sızan Gabriel hakkında merkezde konuşmuşlardır. Sonra Amir Church Street'te cinayet bulduğunu söylemiştir. Olay yerine gittiklerinde kurbanın çizgi roman sanatçısı olan Marcus Butler olduğu ortaya çıkmıştır.

Soruşturma sırasında Marcus Xerda'dan örnek aldığı Mucize Kız'ın resmini çizecektir ve bir anda karşıya çıkmıştır. Marcus ile Mucize Kız, Kraken barında evreni tehlikeden nasıl kurtaracaklarını düşünmüşlerdir. Ve barın sahibi olan Tamu Wanjiku ile tanışmışlardır. Soruşturmanın sonunda ise katilin Haruki Kato olduğu ortaya çıkmıştır.

Tutuklama sırasında Haruki, ilk başta inkar etse de deliller karşısında yenik düşmüştür. Dediğine göre Haruki Yüksek Gerçeklik için Marcus'u öldürmüştür. Tek gerçekliğin ışığından geçebilmesi için Aydın Kişi'ye maddi değeri bakımından bağış yapması gerekmektedir. Marcus Mucize Kız'ın filmlerinden bayağı para almıştı. Haruki de ondan yardım isteyince Marcus paralarına sarılmıştır. Haruki parasını almak için ayı pençesini alıp Marcus'u öldürmüştür. Mahkemede Hakime Powell Haruki'yi 19 yıl hapisle cezalandırmıştır.

Duruşmanın ardından Rita Gabriel'i Church Street'te görmüştür. Sonra oyuncu olay yerine gittiğinde kutuda Yüksek Gerçeklik sembolünü görmüştür. O kutunun içerisinde Gabriel aslında Yüksek Gerçeklik'te zenginleşirse iç dairelere yaklaştığını notta belirtilmiştir. Sonra Haruki Kato'dan bilgi istemek için hapishaneye gitmiştir. Ancak Haruki bunu sadece En Yüksekler'in bildiğini söylemiştir. Yani bilgisi yoktur. En son çare ise Gabriel'in tarikattan bilgi almasını beklemek olacaktır.

Diğer taraftan Gloria bir anda Carter'ın kaybolduğunu söylemiştir. Bundan bir süre önce Powell ve onun kızı merkeze gelip kızının Marcus'a yaptıklarını telafi etmesi gerektiğini söylemiştir. Gloria da Olive'in öğleden sonra oğluna bakmasını önerdi. Sonra Kraken'a masa oyunu oynamaya gittiklerini söylediklerini anımsayıp barı aradığı zaman bir saat önce bardan çıktıklarını öğrenmiştir. Sonra Gloria bara bakınca bir masa oyunu kutusu bulmuştur. İçini karıştırınca Olive'ın günlüğü belirdi. Ramirez'e götürünce Ramirez Carter'ın en sevdiği çizgi film karakterini bulduğunu söyledi ve Xerda'daki kalıntılara gittiğini söyledi. Sonra oğlunu bulmuştur.

Sonra Gabriel'in tarikatta ne olduğunu öğrenmesi için beklemişlerdir.

İstatistikler

Kurban

  • Marcus Butler (Karnı yarılmış olarak bulundu)

Cinayet Silahı

  • Beyaz Ayı Pençesi

Katil

  • Haruki Kato

Şüpheliler

Katil Profili

  • Katil GrimCon'a gitmiş.
  • Katil Yeşil Dev Bulk kokteyli içiyor.
  • Katil D vitamini takviyesi alıyor.
  • Katil kahverengi gözlü.
  • Katil yıldızlı kumaş giyiyor.

Suç Mahalleri

Bölümler

Ek Bilgi

  • Vakada DC Comics ve Marvel Comics karakterlerine göndermeler aşağıdaki gibidir:
    • Mucize Kız DC kahramanı Wonder Woman'a göndermedir.
    • Beyaz Ayı, Marvel kahramanı Wolverine'e göndermedir.
    • Yeşil Dev Bulk, Yeşil Dev Hulk'a göndermedir.
    • Tamu Wanjiku, Kara Panter'den bir karakter olan Okoye'yi andırıyor.
  • GrimCon, Comic Con'a göndermedir.
  • Kraken ve bar masaları suç mahallerinde bazı göndermeler vardır:
    • Donkey Kong'dan Diddy Kong karakterine sallanan bir maymun.
    • Super Mario Bros'a haraç olarak kullanılan mantarlar.
    • Pac-Man'de görülenlere benzer bir hayalet.
    • Japon manga Yu-Gi-Oh!'a tahsil kartı.

Navigasyon